زیر سازی چوب و نصب ترموود

b919e6dc-5cac-464a-8e7c-e1de9933b93d.jpg معرفی و نکات مهم در استفاده از ترموود چوب ترموود ترموود با استفاده از یک فرآیند ویژه تولید می‌شود که شامل سه مرحله اصلی است: خروج تدریجی آب و صمغ چوب، خشک کردن در دمای 180 درجه سانتی‌گراد و بدون حضور اکسیژن. این مراحل باعث شکستن زنجیره‌های سلولزی و تغییر ساختار شیمیایی چوب می‌شود. در نتیجه، آب و رزین‌های موجود در چوب خارج شده و آوندها خشک می‌شوند، که این امر مقاومت چوب را در برابر حشرات، قارچ، کپک و تاب برداشتن افزایش می‌دهد. این فرآیند همچنین به تغییر رنگ و تیره شدن چوب منجر می‌شود. ترموود به دلیل ویژگی‌های عایق حرارتی و مقاومت در برابر پوسیدگی، گزینه‌ای جذاب و ماندگار برای استفاده در ساختمان‌ها است.

انتخاب مناسب‌ترین زیرسازی برای ترموودdownload.png

قبل از نصب ترموود، سطح زیرین باید کاملاً صاف و بدون نواقص باشد. بسته به نوع فضای مورد نظر، می‌توان از زیرسازی‌های سیمانی، چوبی یا فلزی استفاده کرد. برای اطمینان از استحکام نصب، زیرسازی باید مناسب و مقاوم باشد. در ادامه، انواع مختلف زیرسازی برای ترموود بررسی می‌شود.

زیرسازی فلزی

برای سطوحی که دارای برآمدگی یا انحنا هستند، استفاده از زیرسازی فلزی توصیه می‌شود. این نوع زیرسازی معمولاً در نمای ساختمان‌ها و موارد دکوری به کار می‌رود.

ابزار فلزی مورد استفاده برای زیرسازی برای زیرسازی فلزی معمولاً از قوطی‌های فلزی سبک با ابعاد ۴۰ در ۴۰ میلی‌متر استفاده می‌شود که با دستگاه جوشکاری به یکدیگر متصل می‌شوند. نحوه اتصال قوطی‌ها به صورت اختصاصی و بر اساس طراحی سازه ترموود انجام می‌شود.

نکات مربوط به زیرسازی فلزی

برای اتصال ترموود به زیرسازی فلزی، از پیچ‌های سرمته با جنس گالوانیزه و طول ۶ سانتی‌متر استفاده کنید. برای هر مترمربع از زیرسازی فلزی، حدود ۴ متر قوطی فلزی مورد نیاز است. قبل از نصب، قوطی‌های فلزی باید ضد زنگ شده و در محیط‌های با رطوبت بالا از روش‌هایی مانند سند پلاست یا رنگ‌های اپوکسی استفاده گردد. در نمای ساختمان‌ها با زیرسازی فلزی، باید شاسی‌کشی آهنی ترموود به صورت شبکه‌ای و با فاصله ۵۰ سانتی‌متر در جهت عمود بر چوب‌های اصلی انجام شود.